تمایلات مذهبی به ویژه موضوع دعا و نیـایش همـواره مـورد توجه دانشمند در حوزه های گوناگون، ازجمله دانش روان شناسی بوده است.

بر پایه مفروضه روان شناسیِ تحولی شکل گیری مفاهیم دینی تدریجی و تحت تـأثیر عوامل شنـاختی، فردی، اجتـماعی و آموزشی صـورت می گیرد. در این پژوهش تلاش شده است مدل تحولی شکل گیری فهم دعا و عوامل اثرگذار بر آن بررسی گردد تا برنامه ریزان را در بهبود وضعیت آموزش های دینی متـناسب با ظرفیـت ها و محدودیت های شناختی و روانی دانش آموزان یاری رساند.


 

206 صفحه / رقعی