درگذشت آيت الله اميني رضوان الله تعالي عليه

 

پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسب رحلت آيت الله اميني ره

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم.

عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است.

رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

پيام انجمن تعليم وتربيت حوزه
 
باسمه تعالی
قال الصادق ع :اذا مات المومن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شيء (الکافی ج 1 ص 48 ح 2 )
آیت الله حاج شیخ ابرهیم امینی در آستانه بهار معنویت و قرآن، آسمانی شد و پس از سالها مجاهدت به ملکوت اعلی پیوست.
آیت الله امینی فقیهی مجاهد، مربی دلسوز، معلمی آگاه، عالمی مردمی و سیاستمداری درصحنه بود که نمایندگی مجلس خبرگان در چند دوره و نایب رئیسی آن مجلس و عضویت در مجمع تشخیص نظام برخی از نقش آفرینی های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می‌رود. 
همزمان با فعالیت های سیاسی و اجتماعی، آیه الله امینی در تألیفات خود به موضوعات مغفول و بر زمین مانده توجه داشت و چند کتاب ماندگار در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، خانواده، جوانان و حقوق زن و کودکان به یادگار نهاد.
فقیه مجاهدی که سنگر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش (کتاب‌های تعلیمات دینی ابتدایی و راهنمایی تحصیلی) را مغتنم شمرد و در تریبون نماز جمعه قم بر طرح مباحث تربیت اسلامی  اهتمام داشت.
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه بسهم خود ضایعه درگذشت ایشان را که از پیشتازان و مولفان عرصه تعلیم و تربیت اسلامی بشمار می روند را به محضر امام عصر ارواحنا فداه و رهبر معظم انقلاب و متدینان و مردم شریف قم تسلیت عرض می نماید.
عاش سعیدا و مات سعیدا
انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه 
اول رمضان المبارک 1441 مطابق با 1399.2.6