تبیین فرهنگ انتظار به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا موسوی نسب کرمانی

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) _ حجت‌الاسلام موسوی نسب کرمانی گفت: تحولات و ظلم هایی که در جهان علیه ملت های مظلوم مسلمان اتفاق می افتد، می تواند نقطه امیدی برای آنان باشد چرا که خداوند خود وعده پیروزی مستضعفین بر ظالمین را داده است«و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّه و نجعلهم الوارثین» که پیروزی نهایی با ظهور امام زمان به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش شفقنا به نقل از رسا حجت‌الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی، عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره)، با اشاره به تحولات صورت گرفته در جهان امروز، اظهار داشت: اگر در گذشته تحولات جامعه به صورت محدود صورت می گرفت امروز در سطح کلان تری این کار در حال شکل گیری است و عوض شدن جای معروف و منکری که امام حسین(ع) در آن زمان فرمودند، امروز بیشتر به چشم می خورد.
وی ادامه داد: در جهان امروز مطامع و خواسته های قدرت‌های استکباری بر مردم حکومت می کند، و این قدرت ها با داشتن ابزار های گوناگون، نظام فرهنگی خود را بر جهان تحمیل می کنند و ما امروز استضعاف و به خواری کشیده شدن ملت ها را بیشتر از هر زمان دیگری حس می کنیم.
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره)، با اشاره به نهم ربیع الاول سالروز به امامت رسیدن امام زمام(عج)، افزود: البته این اتفاقات جهانی می تواند نقطه امیدی برای ملت های مظلوم باشد چرا که خداوند خود وعده پیروزی مستضعفین بر ظالمین را داده است«و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّه و نجعلهم الوارثین» که این پیروزی نهایی با ظهور امام زمان به وقوع خواهد پیوست.
وی در تبیین فرهنگ انتظار عنوان داشت: همین اعمال قدرت های جهانی اگر احساس نیاز را در مردم به وجود بیاورد و مردم از عمق جان خواهان امام زمان(عج) بشود و آزادی خواهان و افراد با بصیرت فریاد اضطرار سر بدهند، ظهور بدون شک نزدیک خواهد شد همچنان که فریاد «أین بقیه الله» امروز از نهاد مردم سر داده می شود.
حجت‌الاسلام موسوی نسب در پایان با اشاره به فرازهای پایانی دعای ندبه افزود: در فرازی می خوانیم «هل من معین فأطیل معه العویل و البکاء» یعنی در این جهان که ظلم به شکل های گوناگون بر مردم تحمیل می شود، تا گریه و اضطرار نباشد و تا بشریت خار غیبت امام زمان(عج) را در چشم خود احساس نکند ظهور ایشان محقق نخواهد شد.